Zowel voor beginnende als gevestigde bedrijven is het van het grootste belang om naamsbekendheid te verwerven en te behouden. Belettering is de meest aangewezen manier om dit te doen. Bovendien zijn er tal van mogelijkheden en is er geen beperking op gebied van kleuren, lettertypes en uitstralingen.
Zorg voor eenheid
Een eerste vereiste bij belettering is het creëren van een eenduidig beeld. Kies je voor zowel een autosticker, raamstickers als promotiemateriaal, zorg er dan voor dat alles in dezelfde stijl is en gelijke elementen bevat. De naam van de onderneming en het logo zijn hierbij sleutelwoorden. Ga voor een heldere boodschap en duidelijke informatie die steeds terugkomt. Herhaling zorgt ervoor dat potentiële en bestaande klanten je niet enkel onthouden, maar ook dadelijk aan je denken wanneer ze naar je producten of diensten op zoek zijn.
Kies voor maatwerk belettering
Omdat belettering aangepast moet zijn aan de boodschap die je wilt uitdragen, is het belangrijk om maatwerk te kiezen. Tenslotte wil je stickers die je logo bevatten, je bedrijfsnaam en eventueel een leuke slogan. Ook de uitstraling van de stickers moet juist zitten. Afhankelijk van je doelgroep zul je stickers willen die eerder formeel ogen of juist heel persoonlijk.
Het totaalplaatje
Naast de belettering op je wagen of gebouw is het vaak nuttig om ook stickers te voorzien die klanten kunnen meenemen. Deze kunnen uitgedeeld worden op seminaries, maar evengoed leg je ze te grabbel in de winkel. Bruikbare stickers zoals kalenders of uurregelingen zorgen ervoor dat klanten ze niet in de kast leggen, maar ergens op een zichtbare plaats kleven of bewaren. Bepaal vooraf je strategie en alle stickers die hierbinnen passen zodat je een totaalplaatje krijgt dat volledig klopt. Contrasterende kleuren, opvallende en herkenbare beelden zijn hierbij een absolute aanrader. |
http://www.geefhetdoorreclame.nl |