NLCSA.nl
Image default
Adverteren

Wat doe jij goed met SEO? | Ralf van Veen

Beledigende linktactieken die erop gericht zijn het aantal en de aard van inkomende links, zoals het kopen van links, deelname aan linkprogramma’s, op te blazen, kunnen leiden tot de-indexering.
Zorgen voor schone, beknopte, beknopte, keyword-inclusieve URL-structuren. Dynamische parameters kunnen uw URL’s vervuilen en dubbele inhoudelijke problemen veroorzaken.
Maak uw URL’s beschrijvend, kort en rijk aan trefwoorden indien mogelijk, en vermijd niet-lettertekens.
Het begraven van links in Javascript/Flash/Silverlight; houd de inhoud er ook buiten.

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, freelance SEO specialist bij https://ralfvanveen.com

Dubbele inhoud
Trefwoord vulling
Cloaking – de praktijk van het tonen van zoekmachine kruipers andere inhoud dan bezoekers.
Richtlijnen voor het vertegenwoordigen van uw lokale bedrijf op Google
Als het bedrijf waarvoor u SEO-werkzaamheden uitvoert, lokaal opereert, hetzij vanuit een winkel of vanuit een winkel of naar de locaties van klanten rijdt om service te verlenen, komt het in aanmerking voor een Google My Business listing. Voor lokale bedrijven zoals deze, Google heeft richtlijnen die bepalen wat u wel en niet moet doen bij het maken en beheren van deze aanbiedingen.

Basisprincipes:
Zorg ervoor dat u in aanmerking komt voor opname in de Google My Business index; u moet een fysiek adres hebben, zelfs als het uw huisadres is, en u moet klanten persoonlijk bedienen, hetzij op uw locatie (zoals een winkel) of bij hen (zoals een loodgieter).
Eerlijk en nauwkeurig vertegenwoordigen alle aspecten van uw lokale bedrijfsgegevens, met inbegrip van de naam, het adres, het telefoonnummer, het website-adres, de bedrijfscategorieën, de openingstijden en andere functies.
Dingen die u moet vermijden
Aanmaken van Google My Business listings voor entiteiten die niet in aanmerking komen voor Google My Business listings
Een verkeerde voorstelling van een van uw belangrijkste bedrijfsinformatie, inclusief het “opvullen” van uw bedrijfsnaam met geografische of servicetrefwoorden, of het creëren van aanbiedingen voor valse adressen.
Gebruik van postbussen of virtuele kantoren in plaats van authentieke straatadressen
Misbruik van het recensiegedeelte van de Google My Business listing, via nep positieve recensies van uw bedrijf of nep negatieve recensies van uw concurrenten.
Kostbaar, beginnende fouten die voortvloeien uit het niet lezen van de fijne details van de richtlijnen van Google’s
Als u zich concentreert op een plaats in de Bing zoekmachine, maak dan ook kennis met hun richtlijnen. Het is alleen maar beleefd (en verstandig!).

Bekijk de volledige Bing Webmaster richtlijnen hier
Lokale, nationale of internationale SEO?
Lokale bedrijven zullen vaak willen rangschikken op lokale trefwoorden zoals “[service] + [bij mij in de buurt]” of “[service] + [stad]” om potentiële klanten die op zoek zijn naar producten of diensten in de specifieke locatie waar ze deze aanbieden, vast te leggen. Niet alle bedrijven zijn echter lokaal actief. Veel websites vertegenwoordigen geen locatiegebonden bedrijf, maar richten zich op doelgroepen op nationaal of zelfs internationaal niveau. Wees op zoek naar meer over het onderwerp van lokale, nationale en internationale SEO in hoofdstuk 4!

Voldoen aan de intentie van de gebruiker
In plaats van deze richtlijnen te overtreden in een poging om zoekmachines te misleiden om je hoger te rangschikken, concentreer je op het begrijpen en vervullen van de intentie van de gebruiker. Wanneer een persoon naar iets zoekt, heeft hij/zij een gewenst resultaat. Of het nu gaat om een antwoord, concerttickets of een kattenfoto, die gewenste inhoud is hun “gebruikersintentie”.

Als een persoon een zoekopdracht uitvoert naar “bands”, is het dan de bedoeling om muziekbands, trouwbands, bandzagen of iets anders te vinden?

Jouw taak als SEO is om gebruikers snel te voorzien van de inhoud die ze wensen in het formaat waarin ze het wensen.

Algemene intentie van de gebruiker typen:

Informatief: Zoeken naar informatie. Voorbeeld: “Wat is het beste type laptop voor fotografie?
Navigeren: Zoeken naar een specifieke website. Voorbeeld: “Appel”
Transactioneel: Zoeken om iets te kopen. Voorbeeld: “goede deals op MacBook Pro’s”
U kunt een glimp opvangen van de intentie van de gebruiker door uw gewenste trefwoord(en) te Googlen en de huidige SERP te evalueren. Bijvoorbeeld, als er een fotocarrousel is, is het zeer waarschijnlijk dat mensen die op zoek zijn naar dat trefwoord naar foto’s zoeken.

Evalueer ook welke inhoud uw topconcurrenten leveren die u op dit moment niet levert. Hoe kunt u 10x de waarde op uw website leveren?

Het verstrekken van relevante, kwalitatief hoogwaardige content op uw website zal u helpen om hoger te scoren in de zoekresultaten, en nog belangrijker, het zal de geloofwaardigheid en het vertrouwen bij uw online publiek vergroten.

Voordat u dat doet, moet u eerst de doelstellingen van uw website begrijpen om een strategisch SEO-plan uit te voeren.

Ken de doelstellingen van uw website/klant
Elke website is anders, dus neem de tijd om de bedrijfsdoelstellingen van een specifieke website echt te begrijpen. Dit zal u niet alleen helpen om te bepalen op welke gebieden van SEO u zich moet richten, waar u conversies kunt volgen en hoe u benchmarks kunt vaststellen, maar het zal u ook helpen om discussiepunten te creëren voor het onderhandelen over SEO-projecten met klanten, bazen, enz.

Wat zullen uw KPI’s (Key Performance Indicators) zijn om het rendement op SEO-investeringen te meten? Meer eenvoudigweg, wat is uw barometer om het succes van uw organische zoekinspanningen te meten? U wilt het gedocumenteerd hebben, ook al is het zo eenvoudig:

Voor de website ____________________, mijn primaire SEO K

https://ralfvanveen.com